【سه راهی استیل تصفیه آب】| استیل پوشان البرز

【سه راهی استیل تصفیه آب】| استیل پوشان البرز

سه راهی استیل نوعی از اتصالات صنعتی است که برای دریافت انشعاب یا تغییر و تقسیم جریان سیال به دو مسیر مجزا و یا ترکیب دو سیال مختلف در یک مسیر لوله مورد استفاده قرار می گیرد.

سه راهی استیل تصفیه آب

سه راهی استیل چیست؟

سه راهی استیل نوعی از اتصالات صنعتی است که برای دریافت انشعاب یا تغییر و تقسیم جریان سیال به دو مسیر مجزا و یا ترکیب دو سیال مختلف در یک مسیر لوله مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار صنعتی در بسیاری از بخش های صنعت که حاوی سیالات گازی و یا مایعات مختلف است، در موارد مختلفی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تولید کننده کپ استیل 

استفاده از انواع سه راهی استیل در صنایع، دارویی و یا صنایع غذایی و نوشیدنی، به دلیل جنس این محصول صنعتی که از استیل یا استیل ضد زنگ است رایج تر از انواع سه راهی های دیگر است.

همچنین این مدل از سه راهی، با توجه به ماده سازنده، در مقابل مواد شیمیایی، ضربات یا فشار وارد شده و همچنین حرارت بالا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. سه راهی های استیل معمولا در کلاس های فشاری 3000 تا 6000 ساخته می شوند. اما به تناسب سیال مورد نظر، در کلاس های فشاری پایین تری نیز تولید می شوند. از نظر ابعادی نیز، انواع سه راهی استیل در سایز 2.1 تا 24 اینچ تولید و به بازار عرضه می شوند.

سه راهی استیل تصفیه آب

انواع سه راهی استیل

انـواع سه راهی استیل از نظر قطر دهانه، نوع اتصال و نوع آلیاژ مورد استفاده در ساخت سه راهی به سه دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

انواع سه راهی اسـتیل از نظر قطر دهانه

سه راهی های مساوی

در این سه راهی ها، اندازه قطر شامل قطر نافی، ورودی و خروجی با یکدیگر برابر هستند. در خطوط لوله ای که از لوله های دارای سایز یکسان تشکیل شده است، استفاده از این نوع از سه راهی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تولید کننده سه راهی استیل

سه راهی های نامساوی

در این دسته، قطر ورودی و خروجی با یکدیگر برابر است اما قطر نافی سه راهی، کمتر  و معمولا نصف قطر ورودی و خروجی سه راهی است. این سه راهی در مواردی که قطر دو لوله در مسیر خط لوله با یکدیگر یکسان و قطر لوله دیگر از این دو کوچکتر باشد، استفاده می شود.

انواع سه راهی اسـتیل از نظر نوع اتصال

سه راهی با اتصال ساکت ولد

در این نوع، یک پلکان یا فرورفتگی در ابتدای سه راهی تعبیه شده است که به کمک آن، اتصال سه راهی به لوله مورد نظر متصل می شود.

سه راهی با اتصال جوشی

این نوع از سه راهی، توسط یکی از انواع جوشکاری که معمولا جوش Butt Joint یا لب به لب ، به سطح مورد نظر متصل می شود. این نوع از سه راهی، معمولا در صنایعی که جلوگیری از نشت سیال بسیار مهم است و اتصال باز یا جایگزین نخواهد شد، انجام می شود.

سه راهی با اتصال دنده ای

اتصالات دنده ای یا رزوه ای، نوعی از اتصالات صنعتی هستند که به وسیله پیچ به سطح مورد نظر متصل می شوند.

سه راهی استیل

انواع سه راهی استیل از نظر نوع آلیاژ 

سه راهی های استیل با توجه به نوع کاربرد و ماده سازنده فولاد یا کربن استیل، فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل، از آلیاژهای متفاوتی ساخته می شوند که معروف ترین عناوین این آلیاژها عبارتند از:

فولاد آلیاژی 321

فولاد آلیاژی 310

فولاد آلیاژی 304 و 304L

فولاد آلیاژی 316 و 316L

بیشتر بخوانید: تولید کننده سر دنده استیل

سه راهی استیل تصفیه آب

این روزها بحث بر سر املاح، سطح آلایندگی آب و باکتری های فراوان موجود در آن است که در تصفیه خانه های شهری از بین نمی روند و شهروندان را به خرید و استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی وامیدارد. داشتن یک دستگاه تصفیه آب خانگی به اعضای خانواده از سلامت آب مورد مصرف اطمینان خاطر می دهد.

دستگاه های تصفیه آب خانگی انواع و اقسام مختلفی تولید و روانه بازار می شوند، ولی بهترین نوع آن دستگاه تصفیه آب زیرسینکی است که در آشپزخانه و در زیر سینک ظرفشویی نصب می شود. برای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی در زیرسینک نیاز به یک نوع سه راهی برای گرفتن انشعاب ورودی از آب شیر ورودی است.

پساز خرید دستگاه تصفیه آب مناسب نوبت به نصب آن می رسد. برای نصب دستگاه به اتصالاتی با کیفیت و مناسب نیاز دارید که معمولا در پک نصبی در کارتن دستگاه قرار دارد که شامل شیلنگ، شیر مخزن، شیر قطع کن، سه راهی استیل و آچار باز کردن هوزینگ ها می باشد.

به این منظور باید شیر ورودی آب سرد زیر سینک ظرفشویی جدا شود و بر سر راه آن اتصال سه راهی استیل تصفیه آب قرار گیرد. در محل نصب دستگاه به شیر آب، دو شیر پیسوار کوچک وجو دارد که برای ورود آب سرد و آب گرم به شیر روی سینک قرار گرفته است، یک سر این سه راهی به شیر پیسوار آب سرد متصل می شود، یک خروجی به آب شیر ظرفشویی و خروجی بعدی به شیلنگ دستگاه تصفیه آب متصل می شود. با این کار آب به دستگاه راه پیدا می کند و عمل تصفیه انجام می گیرد.

این سه راهی استیل از برنج، آهن و استیل با روکش های مختلف ساخته می شود. در هنگام نصب به عایق بندی سه راهی با استفاده از نوار تفلون یا اورینگ ها توجه شود.

چون این قطعه در تماس مستقیم با آب آشامیدنی است، باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشدو بهترین جنس این قطعه استیل می باشد تا دچار مشکلاتی نظیر خوردگی و شکستگی نشود و آب را در بالاترین کیفیت ممکن در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

استیل پوشان البرز

خروجی این سه راهی دارای ابعاد 8/3 اینچ می باشد و از آن علاوه بر دستگاه تصفیه آب می توان برای دستگاه هایی نظیر آبسرد کن ها کولر، و یخچال های ساید بای ساید هم استفاده نمود.

سایز سه راهی 2/1 اینچ و سایز شیرکوچک 4/1 اینچ می باشد.

هنگام بستن شیر و سه راه حتما از نوار تفلون استفاده کنید.

شیر و سه راهی قبل از شیر پیسوار آب سرد نصب کنید.

دسته شیر به صورت ربع گرد به هر دو طرف باز و بسته میگردد .

درصورتی گرفتگی شیر ،نیاز به تعویض سه راهی نمی باشد فقط شیر را تعویض کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر