【تولید کننده سردنده استیل】 - استیل پوشان البرز

【تولید کننده سردنده استیل】 - استیل پوشان البرز

سردنده مانیسمان بدون درز ( Seamless welded Nipple ) اتصالی است که یک سر آن رزوه شده و سر دیگر آن قابلیت جوش دارد و اتصال آن دنده ای است.

تولید کننده سردنده استیل


مشخصات فنی سردنده مانیسمان

سردنده مانیسمان بدون درز ( Seamless welded Nipple ) اتصالی است که یک سر آن رزوه شده و سر دیگر آن قابلیت جوش دارد و اتصال آن دنده ای است. کاربرد سردنده برای اتصال دادن خطوط لوله به یک شیر به منظور قطع یا وصل کردن برای مصرف کننده است و بر حسب نیاز در رده های مختلف STD,SGP SCH40 تولید می شود. سردنده مانیسمان معمولا در سایز های 1.2 اینچ الی 4 اینچ در بازار موجود می باشد.

تولید کننده سردنده استیل
انواع دنده های سردنده جوشی فولادی

برای اتصال جوشی به اتصال رزوه ای از سردنده جوشی استفاده می شود. طبق استاندارد ISO1/7، در اتصالات دنده ای، دنده های داخلی باید از نوع موازی و دنده های خارجی روی لوله، باید از نوع مخروطی باشند تا عمل آب بندی روی لوله به درستی انجام شود. دنده ها معمولا در سه نوع دنده متریک، دنده انگلیسی و دنده لوله فولادی تولید می شوند.

بیشتر بخوانید: مغزی استیل

دنده متریک
زاویه بین دو دنده متریک 60 درجه است و سردنده تخت و ته دنده گرد می باشد. گام دنده در حقیقت فاصله ی هر نقطه از یک دنده تا همان نقطه در دنده بعدی است. دنده متریک مورد تایید ISO است. دنده های متریک بسته به گام آنها به دنده ریز، دنده متوسط و دنده درشت تقسیم می شوند.


دنده انگلیسی
در دنده انگلیسی زاویه بین دو دنده 55 درجه است و سر دنده مانند ته دنده گرد است. واحد تقسیم بندی دنده ها در دنده انگلیسی بر اساس اینچ است که دنده ها به سه نوع ریز، متوسط و درشت طبقه بندی می شوند.


دنده لوله فولادی
دنده های لوله فولادی دارای زاویه ی بین دنده ای 55 درجه است. در حدیده کاری لوله های فولادی، برق دنده های داخلی و خارجی استوانه ای شکل هستند. برای حدیده کردن لوله های انتقال آب دنده داخلی به صورت استوانه ای و دنده ی خارجی به شکل مخروطی است.


تفاوت بوشن و سردنده

بوشن و سردنده هر دو برای اتصال خط جوشی به خط دنده ای استفاده می شوند اما تفاوت اصلی بوشن و سردنده در نوع اتصال آن هاست، بوشن ها به صورت توپیچ می باشند و به عنوان مثال برای اتصال به یک شیر روپیچ استفاده می شود اما سردنده به صورت روپیچ بوده و برای اتصال به یک شیر توپیچ استفاده می شوند.


روش تولید سردنده بدون درز

سردنده مانیسمان از فولاد ضد زنگ به روش یک تکه بدون درز تولید می شود و در فرایند تولید آن از هیچ نوع جوشکاری استفاده نمی شود. معمولا اتصالات به صورت لب به لب در کنار لوله مانیسمان هم سایز خود قرار می گیرد و دور آن با دقت بالا جوشکاری می شود، به طوری که آب بندی شده و هیچ گونه نشتی وجود نداشته باشد. طرف دیگر آن نیز به همین ترتیب به لوله بعدی جوش داده می شود و تغییر جهت لوله مورد نظر انجام شده و بعد از اتمام کار کلیه جوشها تست می شود. کلیه اتصالات مانیسمان از این قاعده مستثنا نیستند.
در ساخت سردنده، دو روش جهت تولید وجود دارد: تولید تبدیل جوشی به روش سرد؛ تولید تبدیل جوشی به روش گرم که روش گرم از مزایای بیشتری برخوردار است. علت استفاده از اتصالات و لوله مانیسمان، هماهنگی، استحکام و مقاومت لوله و اتصالات است. این کار موجب می‌شود تا مقاومت لوله و اتصالات مربوط به آن یکسان باشد و کمتر دچار مشکل شود.


مزایا سردنده مانیسمان

مقاوم در برابر زنگ زدگی
عمر طولانی
قابلیت گرفتن انشعاب با سایز های مختلف
قابلیت تحمل فشارهای بالا را دارا می باشد
قابلیت اتصال سریع و آسان به وسیله جوش
مقاوم در برابر حرارت بالا و سرما

سردنده استیل
کاربرد اتصالات مانیسمان

لوله‌های مانیسمان بدون درز و جای جوش تولید‌می‌شوند در نتیجه مقاومت بالایی در برابر فشار و دمای بالا دارند. استفاده از اتصالات درزدار برای وصل کردن لوله‌های مانیسمان موجب ‌می‌شود تا کیفیت لوله کشی تا میزان زیادی کاهش یابد.


مزایا و معایب اتصالات جوشی درزدار:

مهم ترین و بارزترین مشخصه اتصالات جوشی درزدار، خط جوش در این مدل اتصالات است که در واقع نقطه ضعف اتصالات جوشی محسوب می شود، چون درز جوش محل تمرکز تنش بوده و در صورت بروز هرگونه نقص و ترک احتمالی ناشی از فشار و دمای بالا، شکست صد در صد از درز جوش خواهد بود.
مورد بعدی، ضخامت ورق اتصالات جوشی درزدار می باشد که نسبت به سایر رده های اتصالات جوشی، سبک تر است. از این رو ماشین آلات و تجهیزات تولید این نوع اتصالات به مراتب ارزان تر و در دسترس تر می باشند.

بیشتر بخوانید: شیرآلات استنلس استیل

مجموع این عوامل باعث شده قیمت اتصالات جوشی درزدار به نسبت اتصالات جوشی بدون درز ارزان تر باشند. درنتیجه اتصالات جوشی درزدار بیشتر به منظور استفاده در خطوط لوله با دما و فشار پایین که از حساسیت بالایی برخوردار نیست و هزینه و قیمت تمام شده از فاکتورهای اصلی می باشد بسیار مناسب است. از اتصالات جوشی درزدار می توان در لوله کشی آب و گاز خانگی استفاده نمود.
اتصالات جوشی درزدار در انواع زانویی درزدار، سه راهی درزدار، سردنده یا نیپل درزدار، کپ و تبدیل جوشی درزدار تولید می شود.


استاندارد های اتصالات جوشی درزدار:

استاندارد ابعادی اتصالات جوشی درزدار منطبق با استاندارد ASME B16.9 و استاندارد متریالی مطابق با استاندارد ASTM A234 می باشد. همچنین اتصالات جوشی درزدار با قطر نامی NPS و رده ضخامت SCH شناخته می شوند.

استیل پوشان البرز
نیپل یا سردنده جوشی (Steel Pipe Nipple):

به منظور برقراری ارتباط در پایپینگ خطوط لوله از نیپل جوشی استفاده می شود و در دو نوع نیپل دنده ای و نیپل جوشی تولید می شود. در انواع نیپل دنده ای، شامل نیپل تمام دنده، نیپل دو سردنده، نیپل آچار خور و نیپل فلنج دار و در نوع نیپل جوشی تحت عنوان نیپل یکسر دنده تولید می شود.
ضخامت دیواره نیپل SCH20-SCH40-SCH80 و استاندارد متریالی ASTM A53-ASTM A106 می باشد.همچنین استاندارد دنده نیپل از نوع استاندارد NPT می باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر