آشنایی با زانو استیل رده 40 - استیل پوشان البرز

آشنایی با زانو استیل رده 40 - استیل پوشان البرز

زانو جوشی استیل یا زانویی لب جوش استیل، زانویی فولادی است که توسط پرس سرد ایجاد می شود. شکل اتصال آن به طور جوش مستقیم به لوله است.

آشنایی با زانو استیل رده 40

زانو جوشی استیل یا زانویی لب جوش استیل، زانویی فولادی است که توسط پرس سرد ایجاد می شود. شکل اتصال آن به طور جوش مستقیم به لوله است. زانویی لب جوش به طور عمده برای با فشار و دمای بالاتر نسبت به انواع دیگر اتصال مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با زانو استیل 304

زانویی لوله ای استیل

زانویی لوله ای استیل، بخش مهمی در یک سیستم لوله کشی برای تغییر جهت جریان سیال است. زانویی برای اتصال دو لوله با همان قطر اسمی می باشد. زانو جوشی استیل می تواند از زاویه جهت، نوع اتصال، طول و شعاع، مواد متغیر باشد. با توجه به مسیر مایع خطوط لوله، زانویی را می توان به درجه های مختلف تقسیم کرد، مثل 45 درجه، 90 درجه، 180 درجه، که شایع ترین درجه است. برای بعضی از خطوط لوله ویژه 60 درجه و 120 درجه وجود دارد.

آشنایی با زانو استیل رده 40

شعاع زانو استیل

شعاع زانویی به معنای زاویه خمشی است. که آن را زانویی کوتاه یا SR نامیده و به طور معمول برای خطوط با فشار کم استفاده می شود .اگر شعاع بزرگتر از قطر لوله 1.5≥ R باشد، زانویی بلند شعاعی (LR Elbow) می نامیم و معمولا برای خطوط فشار و جریان بالا استفاده می شود.

اتصالات زانو استیل جوشی

در تاسیسات استیل یک کارخانجات جهت تغییر مسیر یک لوله کشی از زانو ها و تقسیم جریان از توسط سه راهی ها استفاده می شود. در صنایع غذایی کلا از اتصالات و لوله استیل های مخصوص صنایع غذایی استفاده می شود. 

انواع زانو جوشی استیل شامل:

زانو استی 45 درجه

زانو استیل 90 درجه

کاربرد زانو استیل

تغییر مسیر جریان مایع و گاز به صورت 45 درجه

تغییر مسیر جریان با زاویه 90 درجه

استفاده از زانو استیل صنایع غذایی در ورودی و خروجی مخازن

استفاده در ورودی و خروجی های رادیاتور

استفاده برای بهینه سازی کردن سایر اتصالات استیل

انواع زانو 45 درجه و 90 درجه استنلس استیل، با توجه به نوع محیط  و زاویه تغییر جهت جریان این زانو ها هر کدام در یک شرایط به کار می روند. ضخامت دیواره های زانو استیل بر اساس میزان فشار تعیین می شود.

 زانو استیل رده 40

ویژگی های ساختاری زانو استیل

زانو استیل های صنایع غذایی از متریال استنلس استیل 304 و 316 تولید می شود. از استنلس استیل در محیط هایی استفاده می شود که اکسیداسیون های مقطی و طولانی مدت وجود داشته باشد، که باعث زنگ آهن و فرسایش متریال های دیگر می شود. در این بین استنلس استیل می تواند در برابر این اکسایش ها کاملا مقاوم باشد. حال درصد بالای کروم و نیکل موجود در زانو استیل صنایع غذایی می تواند در برابر عوامل زیر نیاز باشد.

محیط های با رطوبت بالا

شرایط دمایی بالای محیط

مایعات اسیدی و خورنده

محیط های بهداشتی ، لبنی و دارویی

بیشتر بخوانید: آشنایی با مغزی تبدیل استیل

نحوه تقسیم بندی زانویی مانیسمان رده 40 butt weld elbow

اغلب زانویی جوشی براساس زاویه زانویی - نوع اتصال زانویی-طول و شعاع زانویی و متریال مورد استفاده در زانویی تمایز داده می شوند.

کلاسه بندی زانویی رده 40 بنکن براساس زاویه:

براساس جهت جریان خطوط لوله، زانویی رده 40 بنکن می تواند به صورت زانویی 45 درجه، زانویی 90 درجه و زانویی 180 درجه که بسیار متداول هستند تولید شوند. زانویی در زوایای 35 درجه، 60 درجه و 120 درجه برای بعضی کاربردهای خاص خطوط لوله کاربرد دارند.

استیل پوشان البرز

کلاسه بندی زانویی مانیسمان رده 40 براساس متریال:

به صورت کلی زانویی جوشی در سه نوع استنلس استیل،کربن استیل و آلیاژی تولید می شود.که زانویی رده 40 بنکن ازنوع کربن استیل می باشد. در واقع زانویی رده 40 بنکن از خانواده اتصالات جوشی فولادی می باشد.

منظور از شعاع زانویی مانیسمان رده40 چیست؟

شعاع زانویی یعنی شعاع منحنی خم زانویی. چنانچه شعاع زانویی مانیسمان رده40  بنکن مساوی قطر لوله باشد زانویی short radius و به اختصار SR اطلاق شده و مناسب برای خطوط لوله با فشار کم و سرعت جریان کم و در محل هایی که فضای کافی موجود نیست مورد استفاده قرار می گیرند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر