کاربرد زانو استیل در صنایع غذایی - استیل پوشان البرز

کاربرد زانو استیل در صنایع غذایی - استیل پوشان البرز

به خاطر حساسیتی که این صنعت دارد، اکثر اتصالات مورد استفاده در آن از نوع stainless steel شماره ۳۰۴ و ۳۱۶ می ‌باشد. در بعضی اوقات در صنایع غذایی از استیل شماره ۴۳۰ به مقدار محدود استفاده می ‌کنند. استیل‌ های مذکور در برابر رطوبت، دمای بالا و مایعات اسیدی و بازی بسیار مقاوم هستند.

کاربرد زانو استیل در صنایع غذایی

بیشتر بخوانید: زانو استیل چیست؟

به خاطر حساسیتی که این صنعت دارد، اکثر اتصالات مورد استفاده در آن از نوع stainless steel شماره ۳۰۴ و ۳۱۶ می ‌باشد. در بعضی اوقات در صنایع غذایی از استیل شماره ۴۳۰ به مقدار محدود استفاده می ‌کنند. استیل‌ های مذکور در برابر رطوبت، دمای بالا و مایعات اسیدی و بازی بسیار مقاوم هستند.

در این صنعت از زانوی استیل صنایع غذایی برای تغییر مسیر لوله‌ کشی استفاده می ‌شود. اکثر زانوهای مورد استفاده در آن از نوع ۴۵ درجه و ۹۰ درجه هستند و زانوی ۱۸۰ درجه استفاده نمی‌ شود.

زانوهای ۴۵ درجه و ۹۰ درجه در این صنعت برای تغییر مسیر جریان مایع و گاز در ورودی و خروجی مخازن، کاربرد دارند. علاوه بر آن، از این زانوها می ‌توان در ورودی و خروجی ‌های رادیاتور بهره برد. زانوهای مزبور برای بهینه کردن سایر اتصالات استیل استفاده می ‌شوند.

استیل پوشان البرز

زانو استیل صنایع غذایی ، زانو استیل صنایع شیر

ویژگی های ساختاری زانو استیل صنایع غذایی

زانو استیل های صنایع غذایی از متریال استنلس استیل 304 و 316 تولید می شود.استنلس استیل را در محیط هایی استفاده می کنیم که اکسیداسیون های مقطی و طولانی مدت داریم که باعث زنگ آهن و فرسایش متریال های دیگر می شود. در این بین استنلس استیل می تواند در برابر این اکسایش ها کاملا مقاوم باشد. حال درصد بالای کروم و نیکل موجود در زانو استیل صنایع غذایی می تواند در برابر عوامل زیر مقاوم باشد:

کاربرد زانو استیل در صنایع غذایی

اتصالات استیل صنایع شیر یا غذایی و دارویی

لوله صنایع غذایی را از آن رو از جنس استیل انتخاب می کنند که هم در شرایط مرطوب تغییر شکل ندهد و دچار زنگ زدگی نشود و هم این که جنس آن به مواد اولیه تولیدات آسیب نمی رساند.

رایج ترین لوله های استیل صنایع شیر به شرح زیر می باشد:

لوله استیل صنایع غذایی و دارویی سایز 16 میلی متر 25 میلی متر،38 میلی متر، سایز 51، سایز های 73 و 102 میلی متر.

لوله های استیل که در صنایع شیر، غذایی و دارویی کاربرد دارند به صورت غالب از جنس و آلیاژ استیل 304 استفاده می شود. در بعضی مصرف های دارویی و سروم سازی نیاز به لوله و اتصالات استیل 316 با سطح براق می باشد.

رطوبت محیط

شرایط دمایی بالای محیط

مواجه شدن با مایعات اسیدی

انواع زانو 45 درجه و 90 درجه استنلس استیل

با توجه به نوع محیط و زاویه تغییر جهت جریان این زانو ها هر کدام در یک شرایط بکار می روند.

ضخامت دیواره های زانو استیل صنایع غذایی از 0.4 تا 25 میل استفاده می شود.

کاربرد زانو استیل در صنایع غذایی

لوله استیل 304 صنایع غذایی –  زانو صنایع شیر

لوله استیل صنایع غذایی ، از وسایل پرکاربرد و قابل استفاده در صنایع مختلفی همچون صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی است. در حالت کلی این نوع لوله ها در صنایع که از خورندگی بسیار بالایی برخوردار هستند پرکاربرد و قابل استفاده هستند. لوله های صنایع شیری در دو شکل بدون درز و درزدار تولید و به بازار عرضه می شوند. با توجه به کاربرد این نوع لوله ها در صنایع مختلف به صورت آلیاژهای ۳۰۴ و ۳۱۶ تولید خواهند شد. در واقع این نوع آلیاژها هر کدام از قابلیت ها و ویژگی های خاصی برخوردار هستند. 

کاربرد زانو استیل در صنایع غذاییبیشتر بخوانید: تبدیل دنده ای استنلس استیل

آشنایی با کاربردهای لوله استیل 304 صنایع غذایی – زانو صنایع غذایی

لوله استیل صنایع غذایی یکی از مواد ضروری و اساسی جهت استفاده در کارخانجات مواد غذایی می باشد. جنس این نوع لوله ها از استیل است. در واقع استیل ویژگی های خاص و منحصر به فردی را دارد که باعث شده است در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در واقع استیل نوعی فولاد با روکش نیکل و کروم است که دچار زنگ زدگی نشده و در شرایط مرطوب تغییر شکل نمی دهد، این جنس به مواد اولیه تولیدها هیچ گونه آسیب و آلودگی را نمی رساند ، و با مواد اولیه تولیدات سازگاری بسیار مناسبی دارد.

در کارخانه ها باید از متریال هایی استفاده شود که از مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و سایش برخوردار باشند. لوله استیل صنایع غذایی جهت استفاده در لوله کشی کارخانجات آب معدنی دارای کاربرد بسیار زیادی است. از دیگر کاربردهای لوله استیل صنایع شیری می توان به استفاده از آن در کارخانجات ماءالشعیر و نوشابه سازی اشاره کرد.

استیل پوشان البرز

آشنایی با انواع مختلف لوله استیل صنایع غذایی

لوله استیل صنایع غذایی در انواع مختلف و گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شود. لوله استیل صنایع غذایی و دارویی سایز ۱۶ میلی متر یکی از انواع لوله های استیل صنایع غذایی می باشد که در صنایع غذایی بسیار پرکاربرد و قابل استفاده می باشد. لوله و اتصالات استیل شیر در سایز ۲۵ میلی متر از دیگر انواع این لوله پر کاربرد است. انواع مختلف لوله استیل صنایع غذایی در اندازه ۳۸ میلی متر و با ضخامت های گوناگونی به بازار تولید و عرضه می شود. این نوع لوله در اندازه ۵۱ و در ضخامت ۰/۶ الی ۲ میلی متر تولید و در دست متقاضیان قرار می گیرد. از دیگر انواع این لوله پرکاربرد و قابل استفاده لوله های استیل صنایع شیری در سایز های ۷۳ و ۱۰۲ میلی متر به همراه اتصالات آن است.

کاربرد زانو استیل در صنایع غذایی

شناخت و بررسی موارد مصرف لوله استیل صنایع غذایی

لوله استیل صنایع غذایی امروزه جهت مصارف گوناگونی مورد استفاده متقاضیان قرار می گیرد. از موارد مصرف این لوله پرکاربرد و قابل استفاده می توان به موارد مصرف آن در سیستم های الکل سازی و مواد شیرین اشاره کرد. از لوله استیل صنایع شیری در سیستم های انتقال مواد غذایی و سیالات استفاده می شود. یکی دیگر از موارد مصرف این نوع لوله ها استفاده در سیستم های تولید دارو و سیستم های تولید مواد غذایی و نگهداری مواد غذایی می باشد که در این زمینه بسیار پرکاربرد است. استفاده در سیستم های پکیج های تقطیر و مخازن آب از دیگر موارد مصرف لوله استیل صنایع غذایی بوده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر